ערר רקאנטי התקבל: התכנית חוזרת לדיון מחודש בועדה המקומית

מליאת הועדה המקומית לתכנון ובנייה קיבלה את הערר שהגישה סגנית ראש העירייה מיטל להבי והחזירה את הדיון בתכנית לועדה המקומית. התכנית כוללת הקמת 3 מגדלי דירות בני 30 קומות ו-306 דירות בשטח של כ-100 מ"ר, זאת ללא תכנית כוללת לאזור המציגה את פתרונות התחבורה ומוסדות הציבור.
לצפייה במצגת שהוצגה בדיון והחלטת הועדה וקריאת כתבה שפורסמה בנושא לחצו על הכותרת.

נדחתה התוכנית להקמת 3 מגדלים למגורים בשכירות ברמת אביב ג'

06:59 | 29.3.2009 מאת גיא ליברמן / The Marker

מועצת העיר תל אביב קיבלה את הערר נגד תוכנית הפינוי-בינוי ברחוב רקנאטי ברמת אביב ג' שבצפון תל אביב, שנועדה להקים מגדלים ובהם "דיור בר השגה", קרי דירות להשכרה, והחליטה להחזיר את התוכנית כולה לדיון מחודש בוועדה המקומית.

לפני כשנה הכריזו בעיריית תל אביב על קידום התוכנית, שהועלתה כחלק מניסיון של העירייה להגדיל את היצע הדירות באזור. לפי התוכנית, ייהרסו 6 בתי דירות בני כ-30 שנה ובהם 96 דירות בנות 3 חדרים בגודל 75 מ"ר, ובמקומם ייבנו 3 מגדלי דירות בני 30 קומות ו-306 דירות בשטח של כ-100 מ"ר. יזמי התוכנית הם בעלי הדירות בבניינים וחברת אשדר, שהתקשרה עמם לביצוע הפרויקט במסגרת תוכנית פינוי-בינוי. עם הגשת התוכניות החליטה העירייה כי 66 דירות יוגדרו "בנות השגה" כחלק ממהלך עירוני ראשון מסוגו.

בחודשים האחרונים נתקלה התוכנית בהתנגדות מצד תושבי האזור. אלה הקימו ועד פעולה ומתנגדים לתוכנית, שלדבריהם תפגע בהם כיוון שתאפשר לנפחי אוכלוסייה גדולים להתגורר באזור.

השבוע דנה מועצת העיר בערר שהוגש נגד התוכנית, המתבסס על טענות התושבים ושהגישה סגנית ראש העיר, מיטל להבי. ברוב של 17 נגד 2 הוחלט לקבל את הערר ולהחזיר את הדיון לוועדה המקומית. בד בבד עם הודעת העירייה לפני כשנה על שילוב דיור בר השגה בתוכנית, נקבע כי צוות עירוני יגדיר מהו דיור בר השגה. מבדיקת TheMarker עולה כי הצוות לא סיים את עבודתו.

פרקליטת ועד הפעולה של תושבי רמת אביב ג', עו"ד מירה שמש, אמרה כי "חברי מועצת העיר קיבלו את עמדת תושבי השכונה, לפיה אין לאשר תוכניות לבניית מאות יחידות דיור ברמת אביב מבלי להכין תוכנית כוללת לשכונות הצפון".

מצגת ערר רקנאטי 

הוספת תגובה: