אוטובוסי אגד יתודלקו מהיום בסולר הנקי בעולם

חברת אגד מבצע מהפך בתחום פליטת מזהמים. מהיום יתודלק צי האוטובוסים של אגד והחברות- הבנות, המונה כ-4000 אוטובוסים, בסולר ידידותי לסביבה המיוצר על ידי בז"ן. מדובר בסולר הנקי ביותר הקיים כיום בעולם, אשר יביא להפחתה של כ – 80% בפליטת תחמוצות גופרית בהשוואה לסולר הנמצא בשימוש היום. הסולר החדש, מסוג 10 PPM  10 חלקיקים למיליון גופרית, יחליף את ה-"סיטי דיזל", המכיל 50 PPM  50 חלקיקים למיליון גופרית, שהיה בשימוש עד עתה. כתוצאה מהמעבר לסולר החדש, ועם המעבר למנועי אוטובוסים העומדים בתקן יורו 5, פליטת הזיהום של האוטובוס המונע בו תהיה קרובה לפליטה מרכב המונע בגז טבעי.

לדברי מנהל אגף הלוגיסטיקה ב"אגד" אבי דבדה: "אגד צורך מדי שנה כ-160 מיליון ליטר סולר בעלות של כ-700 מיליון ₪. הסולר החדש עומד בתקן יורו 5, אשר ייכנס לתוקף מחייב באירופה רק בתחילת שנת 2009. בכך אנו מקדימים לא רק את אירופה, אלא גם את כלל שוק התחבורה הציבורית בישראל. ההחלטה לעבור לסולר זה, שמחירו גבוה יותר, באה בעקבות מחקר מקיף על השלכות זיהום האוויר הנגרמות כתוצאה מפליטת חלקיקים, ומרצוננו להשקיע את מירב המשאבים כדי לתרום לאיכות סביבה גבוהה וטובה יותר. אנו מקווים, כי הדוגמה של  אגד תמריץ את שאר חברות התחבורה הציבורית לעבור אף הן לשימוש בסולר הירוק".

דבדה הוסיף, כי הפרויקט יוצא לדרך הודות לשיתוף פעולה יוצא דופן עם חברת בז"ן (בתי זיקוק נפט) בחיפה וכמו כן ספקיות הסולר הירוק פז ודלק.

בשלב הראשון מתודלקים בסולר הירוק האוטובוסים של "אגד" באזור הצפון ובימים הקרובים יופץ הסולר החדש לכל תחנות הדלק של אגד ברחבי הארץ. על פי התכנית, החל ב-15 בדצמבר יתודלק כל צי האוטובוסים של אגד והחברות-הבנות שלו בסולר הידידותי לסביבה, כמו גם מאות אוטובוסים של חברות תחבורה ציבורית אחרות, המתדלקות בתחנות הדלק של אגד.