בקרוב: תאוריה לחסרי מעמד

לאחרונה אני מקדמת מהלך מול משרדי התחבורה והחינוך שנועד לאפשר לימודי תאוריה לחסרי מעמד בישראל.

ביולי נכנסה לתוקף תקנה שמחייבת את הרוכבים על כלים חשמליים בתיאוריה או רישיון נהיגה ובבתי הספר התיכוניים החלו ללמד תיאוריה כחלק מהקניית מיומנות לרוכבים. אלא שכדי להוציא תעודת תיאוריה או רישיון נהיגה, צריך תעודת זהות. 
כידוע, בישראל חיים עשרות אלפי חסרי מעמד ובהם פליטים, מבקשי מקלט ועובדים זרים, שאינם מחזיקים באזרחות או תושבות. רק בתל אביב יפו לבדה חיים כיום ע"פ ההערכות כ- 40 אלף חסרי מעמד, שפסולים מלהתנייד כחוק.
יתרה מזאת, ילדיהם של חסרי המעמד שלומדים בתיכוניים לצד ילדינו – מורשים ללמוד תיאוריה בכיתה אבל מנועים מלקבל תעודה, ובהעדר ת.ז. גם נשללת ההנחה של 50% ברב קו לנוער. וכן, נמנעת מהם האפשרות להוציא רישיון נהיגה.
לא מדובר בסתם אפליה, אלא בסכנת חיים. בהעדר אלטרנטיבות להתניידות כחוק, הם נאלצים לעבור על החוק ולרכב בלי תעודה שמעידה על היכרות עם חוקי התעבורה, מה שהופך אותם למטרה נוחה לאכיפה ובמיוחד למי שבהעדר ברירה ינסו לחמוק מהפיקוח.
בחודשים האחרונים אני עוסקת בסוגיה חשובה זו ופניתי בעניין למשרדי התחבורה והחינוך. 
במשרד החינוך אישרו את השתתפותם של התלמידים בשיעורי התעבורה ובמשרד התחבורה הבטיחו שיפעלו להעניק מספר זיהוי שיאפשר תעודה ללמודים תאוריה .
זוהי בהחלט בשורה מעודדת וצעד חשוב לקראת הסדרה שאותה בכוונתי להמשיך ולהוביל ביחד עם חברת המועצה Moria Shlomot, כדי שיחד נפעל למתן פתרונות הולמים למאות אלפי חסרי המעמד והפליטים והעובדים הזרים שחיים בקרבנו.

לכתבה בנושא בגל"צ: https://bit.ly/2t6CEkA