מצילים את גן הכובשים – עכשיו גם משרד החקלאות מצטרף להתנגדות

במסגרת חפירות המטרו M2, חברת נת"ע הודיעה שבכוונתה להרוס את גן הכובשים ולכרות את 136 מהעצים הנטועים בו כדי להשתמש בשטח כאתר התארגנות. כעת, משרד החקלאות יצא בהחלטה מבורכת כשדחה את התכנית לכריתת העצים והורה לנת"ע למצוא אתר חלופי.

גן הכובשים נפתח לציבור בשנת 1957, לאחר מלחמת העצמאות בכדי להנציח את בוני תל אביב וכובשי יפו. בגן הוקמה אנדרטת הנצחה ובנוסף, העצים בגן ננטעו, כ"א מהם, על שם אחד הנופלים במלחמה. שטח הגן כעשרים דונם, והוא הפך למוקד פנאי וקהילה חשוב עבור תושבי האזור (שכונות כרם ישראל, כרם התימנים, נווה צדק ושבזי) בסביבה הסובלת מהיקף שטחים ירוקים קטן וממטרידות גבוהה.

עוד בשנת 1997 כאשר התחלתי את פעילותי הציבורית כיו"ר ועד שכונת כרם ישראל, קראתי להצלת גן הכובשים שהיה מוזנח, ומבקריו סבלו מהיעדר ביטחון אישי. גייסתי 5000 חתימות בעצומה שקראה להצלת הגן ולשדרוגו. לאחר מאבק ציבורי שניהלתי יחד עם התושבים, בשנת 2000 הגן שוקם ע"י העירייה ובמהלך השנים לאחר מכן שודרג מספר פעמים בעקבות פניות תושבים.

אני סבורה שהתכנית להקמת שטח ההתארגנות של קו המטרו M2 בגן הכובשים היא טעות עם השלכות חברתיות, סביבתיות ואקולוגיות קשות וכי משרד החקלאות פעל נכון כשהחליט לצאת נגד התכנית לבניית שטח התארגנות בגן החשוב שניטע לזכר בוני העיר.

יחד עם שותפיי בעירייה ופעילי השכונות, נמשיך לחתור, להציע ולדחוף לפתרון של מיקום אלטרנטיבי כדי למנוע את הפגיעה בגן ציבורי וכה חיוני לקהילות סביבו, באיזור לב העיר שבו קיים מחסור בשטחים ירוקים.

לכתבה המלאה ב"הארץ" >> https://www.haaretz.co.il/nature/.premium-1.9318803
לעמוד המאבק הציבורי "מצילים את גן הכובשים">> https://www.facebook.com/SaveGanHakovshim

 

תמונה ראשית: "מצילים את גן הכובשים"