פוליטיקה: תמליל ראיון עם מיטל להבי לאחר היבחרה לראשות סיעת מרצ

 22.05.2008 מיטל להבי , מרצ  עיריית ת"א  –  המטרה – להיות סיעה גדולה ומשפיעה ביותר במועצה

 לב תל אביב, רדיו תל אביב, 22 במאי 08, שודר: 10:06  

ספי ינקו : ביום שלישי התקיימו הבחירות המקדימות לקראת הבחירות ברשויות המקומיות בנובמבר, ומהנהגת מרצ הודחה סגנית ראש העיר יעל דיין לטובת חברת המועצה הותיקה מיטל להבי ואיתה אנחנו משוחחים הבוקר. בוקר טוב מיטל להבי, וראשית ברכות אפשר לומר.

מיטל להבי : ברכות בהחלט. בוקר טוב לך את ספי.

מושיק גלאמין : ואני מושיק גם לי בוקר טוב.

מיטל להבי : וגם לך מושיק וגם למאזינים.

ספי ינקו : אז זה היה רוב מוחץ אפשר להגיד לא.

מיטל להבי : אני לא  רוצה להשתמש במילה מוחץ  אבל סוחף זו בהחלט הגדרה טובה, סחפנו את המצביעים. מקווה שזאת פתיחה לנובמבר.

מושיק גלאמין : ספרי לנו אכן יש מפנה ושינוי במבנה של מרצ כמו שטוענת יעל דיין.

מיטל להבי : במה מבחינת המתפקדים.

מושיק גלאמין : גם מבחינת המתפקדים.

מיטל להבי : אני חושבת שהרבה אנשים שאכפת להם הבינו שמשפיעים דרך הקלפיות, והרבה שמצביעים מרצ נאותו לבוא ולהיות גם חברי מרצ כדי להשפיע שיהיה להם בכיף להצביע מרצ, ואני חושבת שהתוצאה תביא הרבה הרבה קהלים להצביע למרצ גם כי קהלים שהם לא מסורתים של מרצ.

ספי ינקו : תגידי לי ותוצאות כאלה יפות לא גורמות לך לרצות להתקדם עוד צעד אחד קדימה ולהתמודד על ראשות העיר.

מיטל להבי : תשמעי קבענו יעד כל הקבוצה שעובדת איתי וקבענו מטרה, ואני לא חושבת שכשמגיעים למטרה או קודם כל עוד לא הגענו נובמבר לפנינו. ואני אגדיר לך את המטרה, המטרה זה להיות סיעה גדולה והמשפיעה ביותר במועצה בסיבוב הבא. לקפוץ מעל לזה את מרמזת לכיוון ראשות עיר.

ספי ינקו : נכון.

מיטל להבי : אני חושבת שמוקדם מדי מבחינתי ואני חושבת שמול ראש עיר מכהן וראש עיר כמו חולדאי צריך לבוא מישהו שהציבור התל אביבי יכול להיסחף אחריו.

מושיק גלאמין : אבל אף אחד לא בא וזה כבר מאוחר.

מיטל להבי : כן, אף אחד לא בא וזה מאוחר אבל השאלה איפה מרצ רוצה לשים את המשאבים שלה בצורה אחראית. כדי לבנות אובמה מול הילרי צריך הרבה מאוד משאבים, ואני לא בטוחה שמול ראש עיר מכהן ומנגנון שעובד ומשומן כבר שתי מערכות בחירות כדאי לנו לפצל את הפתק של המצביעים ואולי להפסיד בכך תמיכה למועצה.

ספי ינקו : יש לך אבל מישהו שככה היית אומרת אותו הייתי רוצה לראות מכהן כראש העיר.

מיטל להבי : תשמעי היו הרבה … שאותם הייתי רוצה בדרך אבל המישוהים האלה לא הרימו את הכפפה וזאת התוצאה, ואם יבוא מישהו שאפשר יהיה להתחבר אליו ובסיסטמה שלו הוא מכוון חזון עיר לכל תושביה, אני שם איתו.

מושיק גלאמין : האמת שקצת התבלבלתי מדבריך עכשיו, אני מצד את ככה מחזקת את עמדתו של חולדאי מצד שני אני יודע שהצטרפת אז לקבוצה בפייסבוק שנקראת ביי ביי חולדאי, איך את בדיוק מגדירה את היחסים כלפיו.

מיטל להבי : אני הצבעתי נגד התקציב ב- 2008, אני נחשבת חברת מועצה מאוד עניינית בהצבעות שלי, ואני אומרת על חולדאי נקבע חזון לעיר ת"א ב- 2003 המועצה אישרה אותו, העבודה עליו התחילה קודם לכן, ויש בו כמה עיקרים, אחד העיקרים למשל זה בירה כלכלית ותרבותית, אין ספר שהפכנו לבירה כלכלית ותרבותית אנחנו כבר אימפריה של כלכלה ותרבות כן, אבל נקבע העיקרון של עיר לכל תושביה, זה שניים מארבע. אני חושבת שאין איזון בסדרי העדיפויות ואני חושבת שבתוך כל הפיתוח שחולדאי עושה כשהוא משפץ את העיר אז אנחנו לא בהכרח חושבים טווחים ארוכים בכיוונים הנכונים לפיתוח עבור הדורות הבאים. חולדאי מסכים למשל בתחבורה פרטית ובכל מיני אוטוסטרדות עירוניות בתוך העיר לעומת הצורך בהשקעה בתשתיות לתחבורה אלטרנטיבית.

ספי ינקו : וזה הדבר שהוא לדעתך הכי חשוב להשקיע בו את מירב המשאבים.

מיטל להבי : לא, אני חושב שפה לא צריך להשקיע את מירב המשאבים אלא לאזן את המשאבים אחרת, אני חושבת שהמקום שצריך להשקיע בהם משאבים זה קודם כל עתודות הקרקע של העיר נמכרות  ויש שכונות עם חוסרים בשטחים ירוקים וצריך לספק את המטר מרובע לנפש שנקבע על פי חוק בכל אזור  ואזור בעיר. אני חושבת שהנושא של החינוך הוא מאוד אקוטי, אני חושבת שאנחנו עיר חזקה שיכולה לספק חינוך ברמה אחרת לתושביה ואנחנו לא עומדים ביעדים של החינוך. אנחנו לא מחוייבים על פי חוק לספק גני ילדים לטרום ולטרום טרום ואנחנו עושים לא מספיק בעניין הזה. גם אפילו בלאפשר למגזר הפרטי  איזשהו מסלול. אני לא צריכה לומר לך שלשכור דירה בת"א זה קשה, בטח לשכור דירת קרקע עם גינה בשביל גן ילדים, ואם אנחנו לא נספק לזה את העתודות הנדרשות אפילו בכל מיני שיטות   … שהיזם הפרטים זה, אז אנחנו נמצא את עצמנו מזמינים משפחות לגור פה ולא מספקים להם את כל מה שנדרש מבחינת  ילדים וחינוך.

ספי ינקו : וכל הדברים האלה הם ברשימת הדברים החשובים שיש לעשות שאת מבטיחה לטפל בהם כשיגיע היום של הבחירות.

מיטל להבי : קודם כל אני מטפלת בהם כבר עכשיו, אני לא באה עם אג"נדה ועם הבטחות  לעתיד אני באה עם להמשיך ולעמוד מאחורי מה שאני אומרת כבר הרבה זמן גם לפני שנבחרתי למועצת העיר זה אותה אג"נדה של אדום ירוק צדק חברתי וסביבתי, ואת זה אני מקווה לקבל מצפה לקבל  יותר כוח במועצה הבאה כדי להיות מסוגלת להגשים ביחד עם האנשים שנבחרו. אמרת רשימה צבעונית נבחרה כן, יש לנו ברשימה את תמי זנבר שהיא  עושה עכשיו את התזה שלה באוני" על הנושא של דיור בר השגה, היא היתה עוזרת של רן כהן, היא יודעת הרבה על הדיור הציבורי, והנה לך סוגיה מהותית נוספת שתקבל ביטוי מאוד חשוב בטיפול אצלנו. יש לנו את אחמד משראווי מיפו וזה אומר כמה מרצ ואנחנו מייחסים חשיבות לייצוג אותנטי ואמיתי של ערביי יפו בתוך ת"א. יש לנו את ערן לב שהוא עו"ד כי אנחנו צריכים קצת עתירות מנהליות וקצת כוח בענייני חקיקה ובענייני דיני עיריות וכו", והוא גם איש הקהילה, והוא גם עו"ד של תנו לחיות לחיות למשל, אז פה מובטח ראיה נהדרת של זכויות האדם ובעלי חיים.

ספי ינקו : אפילו שאורנה בנאי עזבה את מועצת העיר.

מושיק גלאמין : יש את חני נחמיאס במקום.

ספי ינקו : כן.

מיטל להבי : תשמעי קשה להיות חבר מועצה זה בהתנדבות זה ללא שכר, זה  בנוי ככה שבעיקר פנסיונרים ילכו לשם ובעיקר אנשים שאני לא  יודעת, את יודעת מאוד קשה אני מחזיקה מעמד 5 שנים אני גם עובדת וזה לא קל, וצריך להיות חדור להט לשליחות. ואני חושבת ששנת המאה של ת"א מזמינה את הלהט ואת השליחות הראויה ואני מקווה שהתושבים יבינו שפה אנחנו חותכים את העתיד של העיר למאה הבאה.

מושיק גלאמין : גם אנחנו מקווים.

מיטל להבי : אוקיי, אז נוציא אותם מהבתים ביום הזה, … שבקלפיות שם משפיעים.

ספי ינקו : מיטל להבי המון המון תודה לך, ושיהיה בהצלחה בהמשך הדרך.

מיטל להבי : תודה רבה.

ספי ינקו : נעים מאוד.

מיטל להבי : נעים מאוד.