הטבעת הירוקה בתל אביב יפו

הטבעת הירוקה הוא מיזם ליצירת צירים ירוקים המקשרים בין ערים בגרעין המטרופולין, בין מרכזי תרבות, שטחים פתוחים, פארקים וחופים. את הפרוייקט מובילה עמותת "טבעת ירוקה". מיטל להבי, הממונה מטעם ראש העיר על הצירים הירוקים, מקדמת את הנושא בתוך עיריית תל-אביב יפו. בין המהלכים, כנס בהשתתפות עובדי העיריה, תיאום מהלכים עם הועדה המחוזית, הקצאת תקציבי תכנון בתקציב 2011, הכנת תוכניות לצירים ירוקים ועוד.

greenbektlogo1

בחודש יולי 2010 הובילה מיטל כנס עירוני בנושא הטבעת הירוקה,  ולאחר מכן פעלה לשיתוף פעולה עם הועדה המחוזית לתכנון ובניה,  להקצאת תקציב תכנון, ולהגדרת האלמנטים האקולוגיים המרכיבים את הצירים הירוקים. התקציב שהוקצה כולל  סעיפים   תכנון  מפורט של "ציר הקהילה" (ציר ירוק לרובע מזרח),  וכן הקמת "גשר יהודית" מעל נתיבי איילון.  אלמנטים אלו יועלו לבחינת הגורמים המקצועיים בעיריה כבר בחודשים הקרובים.

מבין שלל הפרוייקטים המרכיבים את הטבעת הירוקה, פועלת להבי לקידום ציר קידרון המצוי בדרומה של יפו ותפקידו לקשר בין פארק שרון ובין חופי יפו, למען תושבי יפו וחולון המתגוררים  בשני צידיו.

"אני רוצה להודות לעמותת הטבעת הירוקה על פעילותה העניפה לקידום הרעיון המבורך הזה וכן לקרן פורטר אשר הקצתה מלגה לסטודנט מאיר נאמן (ממו) אשר עובד לצידי ומסייע בקידום הפרוייקט ."


הוספת תגובה: