"פרויקט מתעכב כאשר יזם מבקש משהו שלא מגיע לו" – מתוך ראיון שפורסם ב"מגדילים"

במסגרת ראיון באתר "מגדילים" פורטל להתחדשות עירונית, שיתפה מיטל בתפישתה את אישור המדיניות להתחדשות עירונית בדרום יפו, חזון ופילוס דרכה לצמרת בתוך עולם של גברים

"כתפישת עולם, אני מעדיפה לעודד פרויקטים המשתלבים במרקם הקיים. זאת אומרת שתמ"א עדיפה על פני פינוי-בינוי ושכונה על פני מגה-מגדל. לצערי, התרבות התכנונית היום מעודדת תחרות בין ערים על הגבהת מגדלים להכי גבוה בסביבה וגם הכותרות מרבות לעסוק באותם מגה פרויקטים. בסופו של יום, מגה פרוייקטים משנים את פניה של עיר. לכן, אני סבורה שת"א-יפו, דווקא משום שהיא מוצלחת, צריכה לאמץ את תפיסת העולם, לפיה יש להעניק עדיפות יתר לפרוייקטים מוטי השבחה והתחדשות ולא הריסה ומחיקת הקיים".

מיטל להבי/צילום עדי אדר

מיטל להבי/צילום עדי אדר

 

כשנשאלה על הצלחתה בענף המזוהה עם גברים השיבה להבי:
"כאישה בתחום הבינוי והתשתיות ויתרה מכך, כחברה בוועדה המקומית לתכנון ובניה, אכן מדובר בתחום שנתפס כגברי אבל השלכותיו הן על חיי כולנו. אם נתכנן את החיים של כולנו מנקודת מבט נשית מגדרית, יילקחו בחשבון צרכים הרבה יותר מגוונים של אוכלוסיות כמו הורים וילדים וכמו קשישים ומשפחות. אני מודעת לסקפטיות ולחוסר ההקשבה שהעולם הגברי "מרעיף" על נקודת המבט הנשית, גם כשהיא מקצועית וגם כשהיא מדברת דברי טעם. לכן, נדרש שיותר ויותר נשים תיכנסנה לעולם הזה, כך שיוכלו להכתיב ראייה תכנונית רחבה שרואה צרכים גם מנקודת מבט של ילד ואישה. זו ראייה מגדרית אבל היא טובה לכולם, גם לגברים שבחבורה. ככל שיהיו יותר נשים, כך הקול שיישמע לא ייחשב חריג אלא יאפשר לנו אף להכתיב את הטון. לגבי ת"א-יפו חשוב לציין שעם כל היותה של העיר בירה כלכלית, לא רק ברמה לאומית אלא ברמה גלובאלית, בסופו של יום ראייתי היא שצריך לחזק בה דווקא את הלוקליזציה והמקומיות, על מנת שימשיכו לחיות בה המשפחות והא-נשים, שהם ההון האנושי שעליו מתבססת ההתחדשות והחדשנות העירונית."

הקלקה על תמונתה של מיטל = צפייה בראיון המלא