עוברים לתחבורה חשמלית

עיריית תל אביב-יפו מקדמת בסדר עדיפות גבוה תחבורה חשמלית, בדגש על תחבורה ציבורית להסעת המונים. על פי היעד של משרד התחבורה עד 2025 – 60% מהאוטובוסים יהיו חשמליים, ועל פי יעדי משרד האנרגיה, עד שנת 2030 – כל הרכבים בכבישי ישראל יהיו חשמליים. אבל חזון לחוד ומציאות לחוד. 
בתל אביב – יפו פועלים כיום פחות מ-30 אוטובוסים חשמליים והסיבה לעיכוב המתמשך היא מחסור בתשתיות חשמל, שכן כדי להטעין אוטובוס חשמלי צריך שנאים ועמדת טעינה. 
כדי להתקין שנאים ועמדות טעינה – נדרש להוציא היתר בנייה, בהליך מורכב שלוקח כשנה וחצי של המתנה. 
אנחנו בעיריית תל אביב יפו שמנו לנו ליעד מרכזי לעבור לתחבורה חשמלית, כזאת שתהיה פחות מזהמת, יותר שקטה והרבה יותר חסכונית, אלא שאז מגיעה הבירוקרטיה ותוקעת מקלות בגלגלי השינוי.
אך את הקדמה אסור לעצור בעיקר כשמדובר בטובת הציבור וביעד לאומי ועירוני. 
אני ממשיכה לפעול בימים אלו גם מול חברת החשמל על מנת שיספקו מיידית מתקני שנאים ניידים באופן זמני, שיאפשרו את הפעלתם המהירה של הכלים החשמליים שמחכים במחסנים. במקביל אמשיך לקדם במרץ את הקמת חדרי השנאים במסופי האוטובוסים ולפעול לשינוי החקיקה, שהופכת כל עמדת הטענה לפרויקט נדל"ני מסורבל. אני מזמינה אתכם לצפות במצגת שהצגתי בכנס תחבורה ציבורית, של תחבורה היום ומחר ולראות את הפעולות שאנו נוקטים לצורך חישמול המסופים בתל אביב – יפו: למצגת לחצו כאן