מיטל להבי מחוייבת לטבעת הירוקה

נושא "הרשת הירוקה" היה מהפרויקטים הראשונים שמיטל להבי החלה לקדם עם כניסתה לתפקיד סגנית ראש העיריה. כמובילת הנושא מטעמו של ראש העירייה, וכממונה על ועדת שפ"ע (שיפור פני העיר) וועדת בת"ש (בינוי ותשתיות) פעלה להבי להגדרת הצירים, לאישור תקציבים לתכנונם ולמדה גם את פרטי הפרויקטים במטרה להביא לפיתוח צירים ירוקים אקולוגיים.

אך טבעי היה, אם כן, שלהבי נענתה לפניית  עמותת ה"טבעת הירוקה" ובחרה להביא את היוזמה לעיריית תל אביב יפו. "כיום אנחנו חיים ברצף בנוי, הגבולות המוניציפאליים לא מהווים חיץ לפעילות האנושית, ואין סיבה שתושבי תל אביב לא יגיעו לפארק הלאומי של רמת גן, לפארק אריאל שרון או לחופי הרצליה ובת ים ברשת של צירים ירוקים. ולהפך. הרשת הירוקה  צריכה להיות פרושה בכל חלקי המטרופולין ולהחזיר את האנשים לרחובות בלי קשר  לכתובתם", אומרת להבי.

בחודש יולי 2010 הובילה מיטל כנס עירוני בנושא הטבעת הירוקה, ולאחר מכן פעלה לשיתוף פעולה עם הועדה המחוזית לתכנון ובניה, (קישור)  להקצאת תקציב תכנון, ולהגדרת האלמנטים האקולוגיים המרכיבים את הצירים הירוקים.  התקציב שהוקצה כולל  סעיפים   תכנון  מפורט של "ציר הקהילה" (ציר ירוק לרובע מזרח),  וכן הקמת "גשר יהודית"  מעל נתיבי איילון.  אלמנטים אלו יועלו לבחינת הגורמים המקצועיים בעירייה כבר בחודשים הקרובים.

מבין שלל הפרויקטים המרכיבים את הטבעת הירוקה, פועלת להבי לקידום ציר קידרון המצוי בדרומה של יפו ותפקידו לקשר בין פארק שרון ובין חופי יפו, למען תושבי יפו וחולון המתגוררים  בשני צידיו.

"אני רוצה להודות לעמותת הטבעת הירוקה על פעילותה הענפה לקידום הרעיון המבורך הזה וכן לקרן פורטר אשר הקצתה מלגה לסטודנט מאיר נאמן (ממו) אשר עובד לצידי ומסייע בקידום הפרויקט ."

סיכום הכנס העירוני לקידום הטבעת הירוקה בתל אביב יפו

 

הוספת תגובה: